Vertrek en aankomst. - Reisverslag uit Sevan, Armenië van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst. - Reisverslag uit Sevan, Armenië van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst.

Door: Sjef

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

07 Augustus 2010 | Armenië, Sevan

(door internetproblemen, lees geen verbinding, lopen we wat achter met de verslagen. Hieronder het verslag van Sjef over donderdag. Vanavond volgt de rest! Mvg de webmaster)

Vertrek en aankomst.

Dit verslag van donderdag 5 augustus is geschreven door Sjef in de bus op weg naar ? samen met de groep “stichting Pijnackernaren helpen Armenié’
Ik werd gisteravond om 23:00 door Marleen aangewezen om het verslag van die dag te schrijven, maar ik begeleid Marleen en Vanessa ook deze nacht naar het vliegveld. Dus eerst maar even slapen en dan morgen maar het verslag schrijven.

Na een korte nachtrust waarin we alle emoties van de vorige dag hebben geprobeerd te verwerken stonden we op het gebruikelijke tijdstip op, voor Gerrit en mij om 6:45 uur en voor de rest om 7:45 Wij zitten dan wakker aan het ontbijt en de rest nog half slapend. Na het ontbijt slaan we deze keer het gymen maar over omdat we alles nog moeten inpakken en opruimen en de kamers weer zo inrichten dat lijkt dat we daar niet geweest zijn. We hebben diverse kleding en handoeken, gereedschap en degelijke achter gelaten. Sommige persoonlijk gegeven en andere centraal aan de leiding. Vervolgens wachten op de bus met de kinderen die willen dat we niet weggaan. Inmiddels ben ik nogmaals een rondje om het gebouw aan het lopen om nog eenmaal te zien wat we met elkaar hier bij het weeshuis gebouwd, geverfd en gerepareerd hebben. we hebben letterlijk kleur gebracht. Ik ben dan ook trots op het eindresultaat dat we dit met elkaar hebben bereikt.
Inmiddels is de bus geariveerd en heb ik mijn rondje gelopen en is het tijd voor een groepsknuffel met de bewoners van het weeshuis. Met veel moeite stappen we dan uiteindelijk in de bus en vertrekken we met een half duur vertraging, wij en de kinderen zwaaiend met de tranen in de ogen.

De reis naar Yerevan verloopt voorspoedig en we maken 2 tussenstops 1 voor water en 1 om een zeer oude kerk te bezoeken waar we ook een en ander hebben gedronken. Bij deze kerk stonden ook 2 kramen met plaatselijke produkten, maar zoals Nederlanders altijd doen: kijken, kijken en proeven maar niet kopen.

Zo rond 13:00 reden we Yerevan binnen en wat ons opviel was de drukte van deze stad. Ook niet zo verwonderlijk met 1,2 miljoen inwoners. Dwars door de stad reden we naar het tehuis waar we hartelijk werden ontvangen door het personeel. De bus uitladen en onder begeleiding naar onze slaapvertrekken. Totaal anders als in Vanadzor, namelijk een nieuw gebouw, nieuwe bedden en matrassen en veel hogere temperaturen zowel overdag als ’s avonds.

Nadat we de lunch in een kleine kamer nabij de eetzaal en keuken gebruikt hebben gingen we Yerevan verkennen. Een gedeelte ging met taxi’s naar het zwembad van Yerevan, vergelijkbaar met het Tiki bad in Wassenaar, en de rest ging met het busje van het tehuis naar Yerevan om alvast souvenirs te scoren. Vervolgens gezamenlijk eten in het centrum in een traditioneel Armeens restaurant met live armeens folk muziek. We hebben daar een paar heerlijke uurtjes gehad.
Vervolgens terug naar het tehuis waar we de reacties op de verslagen nog even bekeken hebben en waar ik door Marleen gevraagd werd om het verslag van deze dag te schrijven.
Door vermoeidheid en het wegbrengen van Marleen en Vanessa ’s nachts om 02:45 naar het vliegveld is het verslag een dag later op de blog.

Ik kan dan ook schrijven dat Marleen en Vanessa ondanks wat vertragingen veilig thuis gekomen zijn.

Eindelijk het verslag is af en kan geplaats worden op zaterdag 7-08-2010 00:10

• 07 Augustus 2010 - 11:07

Fam. Hoekstra:

Hè, gelukkig weer een verslag, dat stelt gerust!
    Nog goede dagen toegewenst in jullie nieuwe onderkomen. Hopelijk kan alles volgens plan verlopen.

• 07 Augustus 2010 - 11:37

Marleen:

Het is koud joh hier in Nederland! Brrrrr!! Bodywarmer-weer... Gister scheen toen we aankwamen de zon wel, maar in de middag was ie al verdwenen en vandaag is het zelfs regenachtig en druilerig en brrrr! Geniet dus nog maar van jullie zweetbuien ;-) Ben heel benieuwd ook naar jullie ervaringen en belevenissen van dit weekend. Leuk om af en toe een smsje te krijgen en ja... IK MIS JULLIE!! snik

liefs
    Marleen

• 07 Augustus 2010 - 18:15

Gert Van Herk:

Dag Sjef,

Wel hoffelijk dat je eerst Marleen en Vanessa hebt weggebracht voordat je dit verslag plaatst!
    Ik had overigens ook al het verslag van Carolien en Henk gelezen; wat ook prima was...maar aangezien ik niet mee wil doen met de verloting van Armeense cadeaus reageer ik hier.
    Ik vermoed dat het afscheid van de kids en leiding van het weeshuis veel mensen zwaar is gevallen...maar dat is ook goed en mooi.

Geniet vooral van de komende tijd.
    Met hartelijke groet voor iedereen, Gert

• 07 Augustus 2010 - 20:43

Alice:

Fijn om weer wat te lezen over jullie belevenissen. We zijn er aan verslaafd geraakt. Mooi dat je toch na zoveel vermoeiende dingen een leuk verslag hebt gemaakt Sjef.

groetjes uit Middenbeemster

• 07 Augustus 2010 - 21:59

Bart En Ris D:

Hoi allemaal
    Een verlaat verslag maar heel leuk om te lezen, vooral Sjef dat je voor vertrek nog eens overal langs bent gegaan om nog een keer tegaan kijken wat jullie de afgelopen 2 weken met elkaar gedaan hebben, jullie mogen best trots op jezelf (en als groep natuurlijk) zijn dat jullie in die warmte nog zoveel hebben kunnen doen!! Sjef ook namens ons BEDANKT dat je meegegaan bent om Marleen en Vanessa naar het vliegveld te brengen! Groetjes en succes met het volgend projectje!

• 07 Augustus 2010 - 23:02

Wilma:

Hallo allemaal,
    Dat is nou toch grappig, van de drie nieuwe verslagen ontdek ik deze het laatst. Weer wordt het beeld completer. Nu weet ik een beetje waar jullie de komende dagen zullen bivakeren. Het was wel even geduld oefenen, maar nu dan toch drie verslagen op één avond. Mijn dag kan niet meer stuk, ook al is m'n vakantie voorbij.
    xxx

• 08 Augustus 2010 - 11:02

Elly Rullens:

ha sjef, leuk om te lezen wat er allemaal gebeurd ij jullie.
    gelukkig bel je regelmatig zodat ik je op de hoogte kan houden van ons welzijn en oma.
    die gelukkig weer opknapt. ik las in het het abc iets over vallen?
    voor het thuisfront is het erg leuk om te lezen de reisverslagen dus hou dit nog even vol.
    fijne week nog met zijn allen .

• 08 Augustus 2010 - 15:27

Jan Rullens:

Leuk om te lezen dat alles een grote indruk maakt op de groep, nu verwacht ik wel een keer een traditioneel armeens diner wanneer linda en ik eens langskomen. ik ben heel benieuwd of de smaak nu echt zo anders is dan wat we gewend zijn.... groetjes uit haastrecht en tot volgende week wanneer jullie wer thuis zijn.