Kleur in Armenie! - Reisverslag uit Vanadzor, Armenië van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu Kleur in Armenie! - Reisverslag uit Vanadzor, Armenië van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu

Kleur in Armenie!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

04 Augustus 2010 | Armenië, Vanadzor

Kleur in Armenië

Lieve allemaal,
Op de valreep is het mijn beurt om een verslagje te schrijven want vrijdagochtend kei-vroeg moeten Vanessa en ik de groep helaas alweer verlaten. Zo is er voor ons dus vanaf nu eigenlijk nog maar één dagje over. Onvoorstelbaar snel is de tijd gegaan en dat vinden wij wel héél jammer! Want wat een leuk werk hebben we op dit project kunnen doen en wat een leuke mensen en kinderen hebben we hier ontmoet, maar zeker ook met wát een leuke groep zijn we hier (geweest)!!!
Goed… maar nu dan over wat we vandaag allemaal gedaan hebben. Natuurlijk kan ik zelf maar op één plek tegelijk zijn, maar ik zal mijn best doen om niets of niemand te vergeten. Vandaag hadden we zoals jullie zullen begrijpen een dag van afronden. Binnen zijn de laatste deuren wit geschilderd. De bloembakken buiten waren al van de kleuren van de Nederlandse vlag voorzien en de overige bakken nu ook met die van de Armeense vlag. Of was dat nou gister al gedaan? De onderkant van de grootste trap is eindelijk helemaal blauw geraakt. Dat is in etappes gegaan omdat de verf steeds op was of Ruben ruzie met de ladder had ;-) De enorme stapel puin is uit de speeltuin verwijderd met de hulp van de gymmeester en een troep Armeense sterke jongens. De mooi met cement herstelde muur is wit geverfd (eerder al) en vandaag voorzien van vrolijke kleurtjes. Sjef heeft de palen bij de hoofdingang rood geverfd… ja Elly, ik heb er een foto van gemaakt ;-) En de laatste hand is aan het konijnenhok gelegd. De muren zijn voorzien van muurschilderingen, de hokken af en… Lotte heeft twaalf dwergkonijntjes weten te bemachtigen. Dat was nog een klus, maar het is gelukt. Ik vergeet vast nog wel wat te noemen, sorry daarvoor… maar al het werk was voor het eind van de middag klaar. Het is gelukt!! Alles is af!
Aan het begin van onze reis bezochten we een kerk waar de vrouw die daar sprak zelfs behoorlijk geemotioneerd ons bij voorbaat dankte voor het feit dat wij kleur kwamen brengen in Armenië. Nou, dat is in ieder geval letterlijk heel goed gelukt! Jullie zouden de “before” en “after” foto’s eens moeten zien. Ik liep gister een rondje en was zelf onder de indruk!! ;-)
Maar ook figuurlijk denk ik dat onze “opdracht” in deze geslaagd is. Vanmiddag hadden Koen en Ruben een bonte-avond georganiseerd. Nou, bonte-middag dus. De Dutch Dream Girls (dat kan ik niet omschrijven, daar moet je de foto’s voor zien!) hebben het festijn geopend met een nummer van K3 met Arina in de hoofdrol. Dat was lachen. Maar daarna begonnen de tranen. Opnieuw Arina in de hoofdrol die met haar liedje “Ik heb een vriend” ook van K3 praktisch alle Armeense meisjes meteen in tranen had. De tekst konden ze niet verstaan, maar blijkbaar raakte het hun hart! De groep had zich snel omgekleed en sloot weer aan. Daarna zongen de Armeense meisjes wat voor ons en waren wij in tranen. Als afsluiter hebben wij als groep “You raise me up” voor hen gezongen. Daarna zijn de nieuwe tafels en stoelen voor in de eetzaal aan het keukenpersoneel overhandigd dmv een cheque… ze zijn in bestelling. Ook nieuw beddengoed en nieuwe schoenen hebben wij aan de kinderen kado gedaan. En als klap op de vuurpijl heeft Lotte een konijn uit het hok gehaald en zo het konijnenhok aan hen overgedragen. Ach ja, en daarna… alweer en nog steeds tranen, tranen, tranen. En foto’s, foto’s, foto’s ;-) En toen de ergste emoties weer voorbij waren en wij tussendoor nog even hebben gegeten, gelukkig ook weer blijde gezichten en dansen, dansen, dansen.
Kortom een drukke dag, vol met werk en vol met emoties. Een drukke maar mooie dag. Een afsluitende dag van twee heel fijne weken met een super team en een super resultaat!!
Nu morgen het échte afscheid nog…
Groetjes
Marleen

  • 04 Augustus 2010 - 18:30

    Gert Van Herk:

    Dag Marleen en anderen; leuk jullie reisverslagen te lezen en wat foto's te zien op te zien. Ik beneiuwd naar nog veel meer foto's met begeleidende tekst.
    Marleen en Vanessa; alvast een goede terugreid!

    Met hartelijke groet, Gert

  • 04 Augustus 2010 - 18:44

    Carla:

    wauw, ik voel ook tranen...
    wat indrukwekkend om het zo te lezen..

    @ Marleen, ik denk dat we vrijdagavond maar moeten eten bij je met zijn allen om foto's te kijken en vers de verhalen te horen, net als altijd na Thailand (en om een jetlag te voorkomen ;) hihi)!!!!
    goeie reis terug, samen met Vanessa!!

    @ de rest.. ga ze door!!! het is prachtig wat jullie doen, ik blijf jullie volgen via de site

  • 04 Augustus 2010 - 18:46

    Lilit:

    Hallo,

    Ik ben zelf ook Armeens en woon in apeldoorn.
    Ik zag jullie op tv-nieuws armeens. En dus wil ik graag helpen, maar ik weet niet hoe ik me moet inschrijven. Weten jullie het?

    Groetjes Lilit

  • 04 Augustus 2010 - 18:51

    Lineke De Jong:

    Wow, wat een afsluiting. Erg indrukwekkend allemaal. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk wordt om afscheid te nemen, Vanessa en Marleen. Alvast een heel goede reis gewenst en ik zie jullie op Schiphol!! Tot dan. Liefs (mama)Lineke

    ps: Ik hoop dat je ook veel foto's hebt Vanessa!!Ben zooo benieuwd.

  • 04 Augustus 2010 - 18:51

    Albert En Netty:

    In stilte heb ik alles gelezen, opgezogen zeg maar. Een mooi verhaal, waaruit veel spreekt, veel werk, veel emotie, veel liefde. Ik geloof zeker dat er veel emotie bij jullie is en zal zijn. Het is toch prachtig wanneer jullie zoveel mooi werk konden verrichten en zulke mooie geschenken kunnen achter laten. Als groep werden jullie met Gods zegen uitgezonden. Wij zijn dankbaar dat jullie dit kunnen mooie werk met succes op het eerste project konden afronden. Heel veel plezier en liefde morgen bij het afscheid nemen toegewenst en Marleen en Vanessa een goede reis terug toegewenst.

  • 04 Augustus 2010 - 19:08

    Rob,Marian En Tim:

    Allereerst een goede thuisreis voor Marleen en Vanessa! Kan me voorstellen dat het moeilijk is om afscheid te nemen en van de kinderen in het kindertehuis,maar ook van de groep.Uit de verslagen maak ik op dat jullie het als groep ook heel fijn met elkaar hebben, en dan zo'n opmerking van wát een leuke groep zijn we hier,daar krijg ik een blij en emotioneel gevoel van.Ik wens jullie een goede omschakeling naar het andere weeshuis en ik hoop dat jullie daar ook veel kleur mogen brengen.
    Jasper een dikke knuffel van papa,mama en tim.

  • 04 Augustus 2010 - 19:15

    Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie :

    Wij vonden het een bijzondere dag bij jullie vandaag. Mensen die het leuk vinden ons te volgen kunnen kijken op www.pijnackernareninarmenie.waarbenjij.nu.
    Marleen en Vanessa, goede reis naar huis!

  • 04 Augustus 2010 - 19:24

    Eleen En Aad:

    Met het lezen van dit verslag houd je het niet droog. Geweldig dat jullie dit allemaal hebben mogen doen. Dankbaar dat jullie zoveel hebben kunnen betekenen voor je naaste in Armenie. Sterkte morgen bij het afscheid nemen. Het zal niet meevallen, de band die er is ontstaan los te laten. Dat de volgende opdracht net zo to zegen zal zijn als deze 2 weken. Marleen en Vanessa alvast goed terugreis gewenst.

  • 04 Augustus 2010 - 19:28

    Zwollywood:

    Wat zijn jullie allemaal waanzinnig goed bezig! Respect! Leuk om al die verhalen steeds weer te lezen.Ik hoop dat het tweede weeshuis ook een bijzondere ervaring wordt. Cheers & veel geluk! Paul, Colette en Little Lara

  • 04 Augustus 2010 - 19:50

    De Verhoefjes:

    Lieve allemaal,

    Wat een geweldig werk hebben jullie in dat kinderhuis gedaan. Het is echt indrukwekkend om dat alles te lezen! Via een smsje van Jos hadden we al begrepen dat er veel emoties loskwamen, maar nu we het verslag hebben gelezen, kunnen we het ons ook echt helemaal voorstellen...
    Het zal morgen nog moeilijk worden...
    Marleen en Vanessa een goede terugreis gewenst en voor alle anderen hopen we dat jullie in het volgende tehuis net zo'n fijne tijd zullen krijgen!!
    Groetjes van ons allen!:D:D

  • 04 Augustus 2010 - 20:28

    Groenink/Hagmolen:

    Hallo lieve mensen,
    Wij voelen allemaal met jullie mee. Wat een emoties. Fijn dat jullie zoveel moois hebben bereikt en dat er zo'n goede band is ontstaan tussen jullie en de kinderen.Heel veel succes met het afscheid morgen en heel veel plezier en succes bij het volgende project.
    Ga zo door. Marleen en Vanessa een hele goede terugreis gewenst.
    @Koen: we denken aan je.

    groetjes uit Middenbeemster

  • 04 Augustus 2010 - 21:19

    Wilma:

    Wat een ontroerend verslag. HEFTIG, zo'n dag. Je hebt het ook mooi verwoord, Marleen. Vandaag heb ik in de Canterbury cathedral een kaarsje voor jullie aangestoken. Voor en goeie thuisreis voor Marleen en Vanessa en een goeie voortzetting van de reis voor alle anderen. à Dieu allemaal!

  • 04 Augustus 2010 - 21:43

    Aad W:

    Afronden en toch doorgaan
    uit eigen ervaring weet ik dat afscheid nemen best heel veel indruk maakt en dit de rest van je leven je bijblijft. En dan gaan jullie nog een uitdaging aan. Sterkte allemaal en goede reis :)

  • 05 Augustus 2010 - 06:04

    Bertine:

    Wow! wat een verhaal. Ben zo benieuwd naar de foto's! Sterkte met het afscheid en reizen vandaag voor iedereen. Extra knuffel voor Ruben B. (En iedereen die daar behoefte aan heeft) Liefs

  • 05 Augustus 2010 - 07:12

    Rob De Jong:

    Ha Vanessa en Marleen.
    Succes en sterkte bij het afscheid! Kom weer veilig thuis... wij zitten klaar voor alle verhalen!
    Gr. Rob

  • 05 Augustus 2010 - 07:39

    Ella Van Der Wal:

    Hoi Luitjes,
    Weer zo'n ontroerend verhaal.Fijn dat jullie het werk konden afronden,voor jullie aan de volgende klus gaan beginnen.
    Voor vandaag veelsterkte gewenst bij het afscheid nemen, want dat is altijd moeilijk. Marleen en Vanessa een goede vlucht en behouden thuiskomst gewenst.
    Voor jullie allemaal een knuffel, Ruben B voor jouw een extra dikke knuffel en groetjes.

  • 05 Augustus 2010 - 08:53

    Sander En Marjette:

    Hallo Marleen, en de rest natuurlijk.

    Bedankt voor het verslag van jullie mooie dag aan die kant.

    Wij vroegen ons alleen af (lettend op de teleurstellende maaltijden van de afgelopen weken) of jullie geen betere bestemming hadden voor de 12 konijntjes ..... ;-)

    @ Irene: Van ons krijg JIJ een lekkere knuffel (aangezien je bloed eigen moeder & opi Coby jou vergeten)

    @ Pap: Ook jij krijgt een knuffel van ons ;-) Houd de koters nog een beetje scherp de laatste week, OK?

    groet, S en M

  • 05 Augustus 2010 - 11:07

    Opa En Oma Van Drie:

    wat hebben jullie tot nu toe al veel kunnen doen voor het weeshuis en gelukkig naast jullie noeste arbeid is er tijd voor veel plezier met elkaar,uit de verslagen die wij top vinden,maken wij dat op.
    een knuffel voor Ruben, voor allemaal nog een goede week gewenst

  • 05 Augustus 2010 - 13:49

    Marjolein:

    Wauw wat mooi om te lezen dat jullie daar kleur hebben mogen brengen! Zo goed waar jullie mee bezig zijn!
    Nog een keer succes, zet hem op en houd jullie taai! :)

    Liefs Marjolein

  • 05 Augustus 2010 - 16:50

    De Herders:

    Heel ontroerend verhaal van jou Marleen. Best moeilijk afscheid nemen, maar dankbaar voor alles wat jullie hier hebben kunnen doen. Goede terugreis voor Vanessa en jou.

  • 05 Augustus 2010 - 18:49

    Elly Rullens:

    hoi Marleen en Vanessa
    ik hoop dat jullie dit nog lezen alvast een hele goede terugreis.

  • 05 Augustus 2010 - 20:02

    Lidy:

    Hoi allemaal,

    Wat een geweldige reisverslagen, en wat hebben jullie je ingezet! Je krijgt er ook weer heel veel voor terug,deze weken lijken me als een mooie droom.Tranen, lachen, werken,spelen,vieze en lekkere dingen eten....
    geniet nog van de derde week! Groetjes!

  • 06 Augustus 2010 - 10:30

    Marleen:

    Om de "topscore" nog wat op te voeren, reageer ik dan nu vanuit Nederland ook nog maar even op mijn eigen verhaal ;-)Nee hoor, grapje natuurlijk... maar ik zag nog geen volgend reisverslag. Sjef, je laat ons toch niet in de steek hè?! Of kwam dat omdat je Vanessa en mij naar het vliegveld hebt begeleid? Nog bedankt daarvoor!!

    Ow jee ow jee, wat zit ik hier te balen zeg! Heb net een heerlijk lange en lekker warme douche genomen, maar ik zou hem meteen weer omruilen voor een koude Armeense douche als ik de kans had! Wat had ik graag deze vakantie met jullie afgemaakt. Maar ja...

    Wat wel weer in jullie voordeel is, is dat Vanessa en ik de terugreis alvast voor jullie hebben "proefgedraaid" en ik zou zeggen... doe je race schoenen aan ;-) Ons vliegtuig had gelukkig in Yerevan maar een kwartier vertraging uiteindelijk, maar dat is op drie kwartier overstaptijd best toch wel aardig wat. We hadden ons dus al wel ingesteld op een haast overstap. En als je overal zo door zou kunnen lopen, dan zou het nog gemakkelijk gegaan zijn. Maar ja, dat was op Praag natuurlijk weer niet zo ;-) Eerst in lange rijen voor de paspoortcontrole. Onze vlucht werd al wel genoemd door de speaker, maar nog niet als "final call". Toch stond ik er niet op mijn gemak. Tegen de tijd dat we eindelijk aan de beurt waren, behoorden we inmiddels wel tot deze categorie. Dus na de paspoortcontrole, wij blij, snel doorlopen. Ow nee, dan weer je tas door dat röntgenapparaat. Wéér in een rij! En jawel, allebei eruit gepikt. Mij wilden ze fouilleren en ook dat was nog niet genoeg, schoenen moesten uit en apart door dat apparaat. Whaaaaaaaaaaa, daar had ik toch helemaal geen tijd voor?! En Vanessa haar tas moest open. Tsssss, in Yerevan hield helemaal niemand ons tegen. Lekker logisch. Nou ja, natuurlijk keurig meegewerkt en daarna toch echt een sprintje getrokken. Gelukkig was onze gate niet ver van daar. Hijgend en puffend kwamen we aan. De mevrouw achter de balie belde meteen de cockpit (neem ik aan: ze zijn er!) en snel moesten we door het vliegtuig in. Achter ons sloten de deuren. We waren echt de laatste en maar op het nippertje. Wat een beleving weer.

    Nou ja en toen na nog maar een klein stukje vliegen, stonden we alweer op Nederlandse bodem. Wát een gek idee. Voelt nog stees alsof ik gister pas aan de reis begonnen was en nu zit ik alweer thuis achter mijn eigen laptopje naar jullie in Armenië te tikken.

    Ik hoop dat jullie een geweldig weekend hebben (gehad) en de komende week nog even helemaal jullie draai kunnen vinden op onze nieuwe plek. Zo jammer dat ik er niet bij kan zijn. Hoop dat het jullie lukt om ook met deze mensen (!!) contact te krijgen en dat jullie voor hen net zoveel kunnen betekenen als voor onze vriendjes en vriendinnetjes in het weeshuis. Wees niet bang.....

    Veel liefs en ik ga jullie stalken :-D

    Marleen

  • 06 Augustus 2010 - 19:18

    De Verhoefjes:

    Marleen en Vanessa, wat een terugreis hebben jullie gehad..., maar wel fijn dat jullie weer veilig zijn aangekomen!

    We zijn erg benieuwd naar de belevenissen in het andere tehuis!
    Van Jos hebben we begrepen dat 'ze' ( de kinderen??)weg zijn.
    Veel plezier allemaal en Jos een dikke knuffel van ons allemaal!:D:D

  • 06 Augustus 2010 - 21:43

    Boers Family:

    vanachter mijn laptop kan ik de sfeer bijna proeven! geweldig en wat een kleur hebben jullie gebracht in armenie. Marleen, we zij benieuwd naar je fotos maar dat komt vast een keer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Armenië, Vanadzor

Jongeren voor Armenie

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Update!

13 Augustus 2010

Thuis!

12 Augustus 2010

De laatste dag en een open einde

11 Augustus 2010

The day before tomorow

11 Augustus 2010

Heerlijke cocktails en een beetje te laat
Jongeren

Jongeren voor Armenie Wij zijn een groep van 12 jongeren doe in de zomer van 2010 in Armenie vrijwilligers werk gaan doen. We doen dit in kindertehuis Vanandzor. De activiteiten kunnen uiteenlopen van schilderen tot sportdagen voor de kinderen. We hebben er zin in!

Actief sinds 22 Nov. 2009
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 113011

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Jongeren voor Armenie

Landen bezocht: