Thuis! - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu Thuis! - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu

Thuis!

Door: Ruben van Drie

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

13 Augustus 2010 | Nederland, Pijnacker

Lieve volgers en JvA'ers(die moeten nu immers ook zelf het verslag gaan lezen!),

Zoals Marissa gister al vertelde komt hier het verslag van de terugkomst;

Ik zal beginnen waar Marissa geeindigd was.
Na het eten, wat overigens weer lekker was, ging iedereen doen waar hij zin in had. Sommigen gingen al vroeg naar bed, anderen speelde eerst nog wat spelletjes. Sommigen schreven in hun dagboek en weer anderen kletsten nog wat na.

Ik denk dat ik voor de groep spreek als ik zeg dat iedereen een voldaan gevoel had. Toch wel moe van de afgelopen weken stonden we vanmorgen heel vroeg op. Kwart voor 2 was iedereen wakker en om kwart over 2 zat iedereen in de bus. We vertrokken zowaar op tijd! Dat is bijzonder! Zeker voor Armeense begrippen. We reden nog een keer over de hobbelige wegen naar het vliegveld van Yerevan. Grappig om te zien dat er al/nog veel activiteit is op straat zo vroeg. We arriveerden goed op tijd biuj het vliegveld. Voor de incheckbalie's stonden geen lange rijen. We checkten uitzonderlijk snel in en waren zo voorlopig ook van onze zware koffers af.
De vertrekhal bevatte precies een taxfree winkel en een restaurantje/bar. We kochten van de laaste Dram's flesjes water, koffie, chips, crousantjes en kauwgom. Na een tijdje voor een glazen wand gezeten te hebben, kwam ons vliegtuig aanrollen. Uitladen, inladen en wij erin. Het vliegtuis vertrok volgens de borden zonder vertraging maar volgens ons wel een tiental minuten te laat. In het vliegtuig werd het al snel erg stil. Iedereen(of bijna iedereen) probeerde nog wat slaap te pakken. Halverwege kwam er een ontbijtje voorbij(worstjes, aarappelkrokantje, gebakken ei en champignons). De helf ontbeet en de andere helft sliep lekker verder.
In Praag kwamen we dus ook wat later aan, lekker doorlopen naar de gate en bijna meteen door het vliegtuig in. Alles heel relaxed. Dit vliegtuig vertrok ook weer min of meer optijd! Na het korte uurtje vanaf Praag was het alweer tijd om de koffels op Schiphol van de band te gaan halen. Toen we de bagagehal binnenkwamen zagen we al heel snel een grote groep vrienden en familie met spandoeken en bloemen klaar staan. We hadden als groep afgesproken om met z'n allen naar buiten te gaan en dus niet naar het glas. Iedereen hield zich daar netjes aan. Bagage vanuit Praag lag op de band volgens de monitor erboven... Er waren echter maar 3 koffers van ons bij. Jos, Annemieke en Marissa waren de gelukkigen. De andere koffers misten... Aangezien wij inmiddels ervaring hebben met koffers die er niet zijn, hadden we al snel iemand die de koffers ging zoeken. Wij speelden inmiddels vlak voor de glazen wand een spelletje klootzakken. Dat moet er grappig uit hebben gezien. Ook liet ik, door op een briefje te schrijven, weten aan de mensen aan de andere kant dat er gelukkig maar 16 koffers weg waren...
Al na een potje hoorde we het omroepbericht en kwam na een tijdje onze kofers alsnog op de band. Op die van Sjef na dan. We wachte nog best lang en toen ging onze Sjef maar weer naar de Lost en Find balie. Ondertussen keken wij nogsteeds uit naar een groenachtigekoffer met een regenboogband en maar 1 wieltje. Die was echt nog ergens anders, want langkomen deed hij niet. Na een tidj wachten vertroken we al zingend richting ons welkomscomite! Marleen en de moeder van Annemieke zijn immes jarig vandaag; daar moet voor gezongen worden toch? We gaven Marleen cadeautjes en we begroete de rest uitgebreid. Super leuk hoe enthausiast en sommigen ontroerd waren om elkaar weer te ontmoeten. Iedereen begon meteen met vertellen van de verhalen. Een voor een ging iedereen weg, nadat eerst de rest een knuffel had gehad natuurlijk!

Nogmaals bedankt voor ons welkomcomitee echt super!
Dan wil ik heel graag de groep ontzettend bedanken voor deze ontuitwisbaren ervaringen en levenslange herinneringen! Het zal wennen worden, weer zonder elkaar na drie mooie weken!;)
Bedankt ook alle volgens via de site of op welke manier dan ook! Geweldig! We hebben ons als groep zeer door jullie gesteund gevoeld!

Liefs,
Ruben

ps. @JvA'ers check de mail van Marleen in je inbox;)

  • 13 Augustus 2010 - 13:11

    Tamara:

    Het was zeker een super reis!:) Ik ga jullie missen.. Tot snel! Liefs, Tammy

  • 13 Augustus 2010 - 13:12

    Marleen:

    Ps. @ moeder van Annemieke: sorry, ik wist niet dat u ook jarig was! Ook van harte gefeliciteerd en een fijne dag!!

  • 13 Augustus 2010 - 13:45

    Linda:

    Welkom thuis, JvA'ers! En dat na zo'n soepele reis.
    Moeder van Annemieke en Marleen: van harte!

    Groetjes,
    Linda

  • 13 Augustus 2010 - 13:58

    Albert Van Der Spek:

    Het was inderdaad fantastisch, ook voor de bloggers. Wat ons betreft is er 1 passend woord; Dankbaar.

    Dat is wat wij zijn, dankbaar voor deze reis, dankbaar dat het goed ging, dankbaar dat jullie in Armenie hulp konden bieden, maar bovenal dankbaar dat iedereen weer gezond en wel en met mooie herinneringen terug is.

    JvA; tot ziens!

  • 13 Augustus 2010 - 14:01

    Jos:

    Na 3 weken kan ik terugkijken op een onwijs mooie ervaring die een speciaal plekje in mijn hart heeft gekregen.
    Bedankt voor het volgen en voor alle reacties op de verslagen. Het was geweldig!

  • 13 Augustus 2010 - 14:05

    Lennings:

    Hallo allemaal,
    welkom thuis!!
    Tot ziens.Er komen vast nog wel mondelinge verhalen.Ik ben trots op onze jeugd.
    Een 80plusser.

  • 13 Augustus 2010 - 14:17

    Marissa:

    Lieve allemaal,
    De hele reis was echt geweldig, ondanks wat kleine probleempjes af en toe zoals vermiste koffers en vermoeidheid. Helaas moest ik mijn rokjes en hemdjes inruilen voor een spijkerbroek, trui en dikke sokken (ja, de paarse!) want ik heb het echt koud! Ligt dat aan mij? Ik kan niet geloven dat ik thuis ben, Armenië lijkt al weer zo lang geleden, maar vanacht waren we er nog... Ik zal het nooit meer vergeten, blij dat we zo ongeveer allemaal op loopafstand wonen, haha!

    Liefs,
    Marissa

  • 13 Augustus 2010 - 14:50

    Gerrit Groenik:

    Vandaag genoten van een warm onthaal met rozen, kaas(waarin gestoken een zelfgemaakte en bedachte armeense vlag en zowaar hollandse drop.
    Daarvoor als eerste mijn dank aan de achterblijvers.
    Dan voor de thuiskomers,
    jammer voor Sjef dat weer zijn koffer niet op de band stond. Misschien een goed idee om op je verjaardag een koffer te vragen met twee wielen,dan moet het toch mogelijk zijn om twee keer zo snel te rollen en komt de koffer dan ook op tijd aan voor de kofferband(en).
    Voor drie weken Armenie wil ik jullie allemaal bedanken want terugkijkend hebben jullie het ons niet moeilijk gemaakt als een goede (basis)schoolreis werden alle verzoeken van de leiding onmiddelijk voldaan.
    Opgeruimde kamers, vroeg naar bed, geen lawaai in de slaapvertrekken, 's morgens om 7.30 uur opstaan en om 08.00 uur ontbijten het ging allemaal vanzelf.
    Zelfs de dagafsluitingen met het quick en slow spel gingen voortreffelijk.
    Misschien hadden jullie het zonder leiding ook afgekund vandaar we steeds hebben gesproken over begeleiding.
    Bedankt allemaal voor deze drie weken en alle weken en maanden daarvoor, het is ons gelukt om dat te doen wat we afgesproken hadden met elkaar.
    Is het nu defintief voorbij?????? zeker niet !!!!
    We moeten nog vele zaken deze komende maanden afronden zoals een collage van foto's,een film monteren, financiele afhandelingen met de Wilde Ganzen en Maria Goris, controleren of onze toegezegde bedragen ook daadwerkelijk uitgegeven gaan worden en de financiele verantwoording aan de gevers en een evaluatie richting onszelf en iedereen die het leuk vond te informeren.

    Dus tot zeker eind van het jaar kun je nog op vele mails van mij rekenen en dan 2011 wie weet kunnen we nog even ter plekke kijken ( wens van mijzelf)

    Maak er een goed weekend van, slaap lekker uit, luister weer naar je ouders en geniet van het koude kikkerland.
    Mis nu al de temperatuur in Yerevan 50 graden in de zon minimaalvolgens Rvan3

    Iedereen die met ons heeft mee geleefd hartelijke bedankt

    Gerrit

  • 13 Augustus 2010 - 15:44

    Sjef:

    Hier een bericht van Sjef over zijn koffer.
    om 17:00 uur werd deze door een koerier onverwacht bezorgd, direct kijken of alles nog heel en aanwezig is wat ik in Yerevan in de koffer gestopt heb. Zowaar alles zit erin ondanks dat deze door de douane geopend is. Jammer genoeg was niet alles heel, 1 fles dure wijn, 3000 drams is € 6,00, uit 1994 was onder weg gesneuveld. Alles wat in de koffer zit ruikt nu naar wijn.
    Stan en Gerrit als ambtenaar mag je waarschijnlijk max 2 flessen meenemen. 2 sneuvelden al in Yerevan en nu de derde tijdens de terugreis.

    Nu mijn reactie op de afgelopen 3 weken
    We zijn als team toppers geweest omdat we de opdracht zoals die voor ons lag uitstekend heben geklaard. Ondanks alle moeilijkheden, het imporoveseren en zoals jullie schreven en zeggen het rondjes lopen en shoppen hebben we met elkaar kleur gebracht in Armenië. Ik wil jullie allen danken voor de afgelopen 3 weken. GEWELDIG!!!!!!

    sjef

  • 13 Augustus 2010 - 17:08

    Irene:

    lieve iedereen (en dan bedoel ik ook écht iedereen: JVA'ers, "faciliteurs" en thuisblijvers),

    ik wil jullie ook allemaal danken voor de afgelopen drie weken. het is een tijd die we allemaal nooit zullen vergeten. hoop dat we elkaar regelmatig zullen blijven zien, maar dat kan haast niet missen in een dorpje als pijnacker?!

    knuffel voor jullie allemaal,

    irene

  • 13 Augustus 2010 - 17:21

    De Verhoefjes:

    Marleen, we hebben zojuist jouw foto's bekeken. Erg leuk overzicht!!
    Het was vanmorgen fijn om iedereen gezond en wel welkom te heten op schiphol.
    Geniet nu allemaal van de mooie herinneringen en jullie eigen bed!

  • 13 Augustus 2010 - 19:50

    Alice:

    Gelukkig zijn jullie allemaal weer gezond en wel thuis. Geniet van een welverdiende rust. Ik zal de stukjes elke avond wel missen.
    Maar ik heb al heeeeeeeeel veel foto's en film gezien, geweldig.
    Groetjes weer gewoon uit Pijnacker waar we allemaal weer herenigd zijn.

  • 13 Augustus 2010 - 20:18

    Koen:

    Het was super!
    Bedankt allen voor de knuffels zowel hier in nederland als in armenië!
    Bedankt voor de reacties tijdens onze reis!
    Morgen 14.30 spelen er een paar van ons een voetbalwedstrijd, en komen er een paar jva'ers kijken!
    Iedereen is uitgenodigd! (bij D.S.V.P.)
    We kunnen wel wat publiek gebruiken :)
    Verder aan alle reisgenoten: Bedankt! jullie hebben allemaal een plek in mijn hart gekregen. En ook zeker een levenservaring meegemaakt waar veel mensen U tegen mogen zeggen!
    Iedereen bedankt!

    En een grote knuffel voor Irene,Jasper en Ruben Bout!

  • 13 Augustus 2010 - 20:42

    Ali-truus:

    Welkom thuis allemaal,maar in het bijzonder Miriam!
    tot gauw.

  • 13 Augustus 2010 - 22:30

    Ruben3:

    Hoi allemaal,

    ik lees net mezelf de reacties maar voor...
    In het stuk, las ik net, moest ik nog goed wennen aan m'n eigen toetsenbord zeg.... Zorrie veur ut typgeblek!

    liefs~!

  • 13 Augustus 2010 - 22:51

    Wilma:

    Nog één kans om op jullie te reageren. Echt afkicken hoor! Maar de verhalen zijn mooi, de foto's zijn mooi en de resultaten van jullie inspanningen zijn wondermooi. En die enthousiaste jongeren en hun leiding zijn ook hartstikke mooi! Had het voor geen goud willen missen, achter m'n scherm en m'n toetsenbord. Tot ziens in Pijnacker!
    Dikke knuffel!

  • 14 Augustus 2010 - 10:11

    Ella Van Der Wal:

    Fijn dat jullie , na een goede reis en alle koffers weer bij de eigenaren, weer thuis zijn.
    Bedankt voor jullie verslagen van de afgelopen weken, ik heb ervan genoten. Ik ga jullie vast wel weer een keer zien.

    Groetjes, Ella.

  • 14 Augustus 2010 - 11:15

    Leny Hoekstra:

    Allemaal hartelijk welkom thuis en veel dank voor de prachtige verslagen! Toen er een keer geen verslag kwam, vroeg ik me af of jullie toch in staat waren in 7 sloten tegelijk te lopen maar, gelukkig, het waren slechts fonteinen...!
    Ik hoop in de toekomst (rust eerst lekker uit) een film met toelichting te zien en in de tussentijd heb ik vast en zeker afkickverschijnselen nu er geen verslagen meer komen...

  • 14 Augustus 2010 - 16:52

    Rob,Marian En Tim:

    Kom net bij DSVP vandaan,Ruben B,Koen,Jos en Jasper moesten spelen,en verder was er een spandoek van Irene met een armeense tekst. Irene,Tamara,Ruben3,Heidi
    en zelfs Gerrit waren komen kijken.Ze konden elkaar na 3 weken nog niet missen, dit wil toch wel wat zeggen.
    Bedankt voor jullie verslagen en Marleen wat een hoop foto's, geweldig.we zullen de verlagen missen, maar we zijn dankbaar dat jullie allemaal weer veilig thuis zijn.

    knuffels Rob,Marian,Tim

  • 15 Augustus 2010 - 15:52

    Eleen:

    Jammer dat ik niet op Schiphol aanwezig kon zijn, maar van Heidi en de verhalen begrijp ik dat het een "byzondere ontvangt"was. Blij en dankbaar zijn we dat jullie met elkaar als een byzondere groep met byzondere begeleiding zulk prachtig werk hebben verricht voor je naaste verweg. Dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt en ik denk dat de kinderen van Armenie nog nooit zo'n leuke vakantie hebben gehad.

  • 15 Augustus 2010 - 20:12

    Koen Compagne:

    Kom zelf net terug van de vakantie. Dus heb helaas nog niet alle reisverhalen kunnen lezen. Maar zal dit laatste zometeen zeker alsnog doen.
    Bij deze alvast welkom thuis en leuk om te lezen dat iedereen weer goed en wel terug is.
    En ik sta te popelen om jullie mooie verhalen te mogen horen. Liefs, Koen

  • 21 Augustus 2010 - 17:44

    Heidi:

    Na een week thuis te zijn, toch ook nog een reactie van mij:

    Ik kijk terug op 3 geweldige weken!! Het is heel moeilijk om het aan de thuisblijvers allemaal over te brengen en ben heel dankbaar dat ik het met zo'n leuke groep heb kunnen delen. Jullie begrijpen immers hoe het er echt was...

    Ik bezit het Armeense slaapritme nog steeds en ik kijk ook nog steeds verbaasd als mijn douche in 1 keer warm water geeft. Wel raar om nu niet de hele dag met een hele groep om me heen te zijn, af en toe is het wel een (te) beetje stil en mis ik al die groepsknuffels.
    Tot snel allemaal weer, want we zullen elkaar nog wel tegenkomen :)

    Ook voor het thuisfront en alle lezers een bedankje, erg leuk dat iedereen zo mee heeft geleefd.

    Een dikke groepsknuffel voor iedereen!!!

    Liefs Heidi

  • 21 Augustus 2010 - 19:33

    Marissa:

    Maar Heidi, voor een groepsknuffel moeten we natuurlijk wel met de groep zijn! Dat mis ik inderdaad ook... Die hebben we dus nog tegoed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pijnacker

Jongeren voor Armenie

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Update!

13 Augustus 2010

Thuis!

12 Augustus 2010

De laatste dag en een open einde

11 Augustus 2010

The day before tomorow

11 Augustus 2010

Heerlijke cocktails en een beetje te laat
Jongeren

Jongeren voor Armenie Wij zijn een groep van 12 jongeren doe in de zomer van 2010 in Armenie vrijwilligers werk gaan doen. We doen dit in kindertehuis Vanandzor. De activiteiten kunnen uiteenlopen van schilderen tot sportdagen voor de kinderen. We hebben er zin in!

Actief sinds 22 Nov. 2009
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 114549

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Jongeren voor Armenie

Landen bezocht: