Interviews (kennismaking) - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu Interviews (kennismaking) - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu

Interviews (kennismaking)

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

02 Februari 2010 | Nederland, Pijnacker

Om de jongeren wat beter te leren kennen heb ik ze een aantal vragen gesteld,
hier volgt een stukje samengesteld uit hun antwoorden;

Hoe ben je betrokken bij de reis? Dat was de eerste vraag, Heidi antwoord: "Ik ben een van de jongeren die de komende zomer meegaat naar Armenie. Net als de andere jongeren help ik bij het uitvoeren van de acties. Verder denk ik samen met Jasper en Jos mee in de fondsenwerfgroep. Hierin bedenken we acties om geld op te halen voor het project. Zo zijn we nu bezig met het organiseren van een feestavond, high tea en een benefietconcert. Daar komt heel wat geregel bij kijken!" Koen beantwoord dezelfde vraag vanuit een ander perspectief: "Actief, ik zet me voor veel acties in. En kom vaak naar vergaderingen in Pijnacker, terwijl ik in Lelystad woon."
Hoe zijn de verschillende jongeren erbij betrokken geraakt? RubenB is erbij omdat hij reageerde op een wervingsmailtje van een jeugdouderling, Irene omdat ze goede verhalen heeft gehoord oven een soortgelijke reis. Jos hoorde al van de plannen 2jaar geleden en dacht toen al "ik ga mee!". Toen Jasper hoorde van de plannen dacht hij: "Als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer.". Lotte heeft haar antwoord snel klaar: "Door Irene".
De vraag 'wat is jou doel?' zorgde voor een aardig beeld over wat we als groep willen; De jongeren antwoorden allemaal met verschillende woorden dat ze onder gezellige omstandigheden goed werk willen doen. We zijn ook niet bang om moe te worden; "een combinatie van hard werken en lol beleven " zo omschrijft Jos het. Ook levenservaring hopen we er ook aan over te houden. De verwachtingen van de reis zijn redelijk eensgezind: Irene verwacht een groepsinspanning: "Het zal natuurlijk zowel fysiek als geestelijk een pittige vakantie worden en ik ben ervan overtuigd dat iedereen elkaar ondersteunt wanneer dit nodig is." "Het is zo’n leuke groep dat het haast niet fout kan gaan!" zegt Jasper erover. Koen zegt het zoals iedereen het denkt: "Ik verwacht dat het een super gezellige, maar ook leerzame reis wordt." Lotte heeft geen idee: "Ik laat het wel over me heen komen".
'Wat ga je doen om de reis tot een succes te maken?' dat was de laatste vraag. Irene gaat zorgen voor een goede sfeer, Jasper laat zich van zijn beste kant zien, Koen helpt Irene en Jasper("De motivatie erin houden, en het zo gezellig mogelijk houden."), Jos neemt gezelligheid en werklust mee, Lotte gaat zichzelf zijn, Heidi steekt er energie in en leeft er naartoe, RubenB doet zijn uiterste best.

De jongeren die meegaan op reis zijn in willekeurige volgorde: Koen Boer, Irene Groenink, Jasper Vrijenhoek, Lotte van Wastijn, Miriam van de Wijden, Ruben Bout, Heidi Kranenburg, Jos Verhoef, Annemieke Nieuwkoop, Matthijs Willemse en Ruben van Drie.

Tot de volgende update!
Voor vragen en reacties kunt u mij altijd mailen: rubenvan3@hotmail.com
of reageren onder dit bericht!

  • 02 Februari 2010 - 13:35

    Geertjeroelofs:

    Gaaf dit te lezen!
    Ik ben trots op jullie!
    Zet nog een paar foto's bij het menu dan gaat dit reisverslag nog meer leven.
    Goed dat jullie ook een logo hebben (voor de vlag? hi hi)

    Groet, Geertje

  • 02 Februari 2010 - 14:45

    Jos:

    Goed bezig Ruben;)

  • 02 Februari 2010 - 15:44

    Gerrit:

    Ruben,

    langzamerhand gaat dit document leven misschien goed om in overleg met Jos deze pagina onder aandacht te brengen van Kerkelijke gemeenten

  • 02 Februari 2010 - 18:06

    Eleen Kraneneburg:

    Blijf zo enthousiast zoals jullie nu zijn, dan wordt het een fantastische reis waar jullie inspaningen minderbedeelde kinderen blij maken. Daar word je zelf ook blij van, Ga zo door!

  • 02 Februari 2010 - 21:19

    Jasper:

    Jongen, weer een uitmuntend stukje schrijfwerk!

  • 03 Februari 2010 - 08:52

    Ruben3:

    @Gerrit goed plan denk ik ja!

  • 03 Februari 2010 - 14:55

    Lian:

    Hey gasten, gaat echt toppie zo. Goed man! Lian

  • 08 Februari 2010 - 09:33

    Irene:

    Ruben, complimenten. Heel goed verhaal van gemaakt!

  • 12 Februari 2010 - 09:11

    Rob En Marian:

    We zijn trots op jullie !

  • 16 Februari 2010 - 13:39

    Piet Van Daalen:

    Wat leuk dat jullie dit gaan doen. Als we jullie ergens mee mee kunnen helpen laat het ons weten, maar ook als we kunnen aanmoedigen willen we van de partij zijn. Sjaak Oudshoorn weet ons te vinden
    VEEL SUCCES

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pijnacker

Jongeren voor Armenie

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Update!

13 Augustus 2010

Thuis!

12 Augustus 2010

De laatste dag en een open einde

11 Augustus 2010

The day before tomorow

11 Augustus 2010

Heerlijke cocktails en een beetje te laat
Jongeren

Jongeren voor Armenie Wij zijn een groep van 12 jongeren doe in de zomer van 2010 in Armenie vrijwilligers werk gaan doen. We doen dit in kindertehuis Vanandzor. De activiteiten kunnen uiteenlopen van schilderen tot sportdagen voor de kinderen. We hebben er zin in!

Actief sinds 22 Nov. 2009
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 114549

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Jongeren voor Armenie

Landen bezocht: