Maandag 2 Augustus 2010 live from Armenia. - Reisverslag uit Vanadzor, Armenië van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu Maandag 2 Augustus 2010 live from Armenia. - Reisverslag uit Vanadzor, Armenië van Jongeren Armenie - WaarBenJij.nu

Maandag 2 Augustus 2010 live from Armenia.

Door: Ruben Bout

Blijf op de hoogte en volg Jongeren

02 Augustus 2010 | Armenië, Vanadzor

Maandag 2 Augustus 2010 live from Armenia.
Afijn, deze verschrikkelijke mooie dag begon zoals gewoonlijk rond half 8 dat de wekker van een van ons ging. Het liefste gooi ik dat ding dan gelijk het raam uit en slaap weer verder maar het zat er deze morgen jammer genoeg weer niet in. Dus zijn we vol goede moed de dag binnen gestapt om het ontbijt te gaan nuttigen. Jammer dat Sjef de gebakjes allemaal snel van de tafel nam omdat deze voor koffietijd waren, maar met een lekker gebakken eitje en Turks/ Armeense brood met jam is altijd lekker beginnen. Deze dag moesten zoals gewoonlijk weer een paar dingen gebeuren. Onder andere de onderkant van de buitentrap schilderen, de bloembakken schilderen, het bankje bij de speeltuin, de binnendeuren op de 1ste verdieping en nog een paar dingen die ik waarschijnlijk vergeten ben. Na de gebakjes bij de koffie, en de lekkere vis (forel denk ik) en kip waren we om 4 uur eindelijk klaar met werken. Dit omdat we naar speetak?? Gingen, omdat onze tolk daar woonden en daar een paar jaar geleden een aardbeving geweest is waar veel mensen overleden zijn. Jammer genoeg was een Armeense politieagent die onze tijd verstoorden. Dit omdat in dit land alle dingen die bij de dokter/ ziekenhuis alle gingen via de politie moeten gaan of zo. Omdat ik (Ruben Bout) het ‘ongeluk’ heb zien gebeuren mocht ik mee. Wat een geluk. Deze vriendelijke man, met aan zijn onderkaak maar 1 tand was wel heel erg fan van zijn werk. Het heeft ongeveer 1 uur geduurd, om deze oom agent die er uitzag dat die zijn AOW leeftijd allang voldaan heeft, kenbaar te maken dat het een ongeluk was en niemand Ruben geduwd heeft. Vragen als: welke windrichting was het, wat voor een trap was het en of Ruben van drie toevallig getrouwd was waren kennelijk gewoon hier. Onze tolk die ongeveer 4 keer tegen deze grijs harige agent heeft gezegd dat die moest opschieten was het gelukt en als het goed is komt die morgen terug. Maar, om onze zinnen ergens anders op te zetten zijn we naar speetak geweest om een dans te laten leren en een poppenkast tentoontestellen. Na dit prachtige spektakel zijn we naar een heel mooi restaurant geweest waar we ons eigen eten zagen zwemmen in de vijver steur volgens mij(wat is er nou mooier???). dus kregen we een tafel vol vlees, vis salades, brood, kaas, en rijkelijk te drinken. Het was een gezellige dag waar we vol lol en genoegen op terug mogen kijken. Morgen weer een dag met nieuwe avonturen, spanningen en arbeid. We hebben er weer zin in.
Na de dag beschreven te hebben wou ik nog even zeggen dat ik best wel jaloers ben op jasper V dat die wel een knuffel van René kreeg. En we altijd blij zijn met de vele berichtjes die we krijgen. Ook ben ik mijn telefoon (weer) kwijt dus gaat ik niet reageren. Haha jammer joh.
We hopen op weer veel mooie berichten en de groetjes van het altijd zonnen schijnende armenia.
Ruben Bout.


  • 02 Augustus 2010 - 19:58

    Drie Van Drieen:

    'Ruben & Ruben en het Ongeluk', leek mij ook een leuke titel voor dit verslag.
    Ook vraag ik mij nog af of de steur nu alleen mooi was in het water of dat die ook lekker smaakte!
    Leuk toch elke avond zo'n nieuw verhaal.

    Groeten, GGE

    PS nemen jullie die gebaksbakker volgende week mee naar het andere kindertehuis?

  • 02 Augustus 2010 - 21:34

    Wilma:

    Ha die Ruben,

    Wil je een knuffel van mij? Misschien wil Matthijs hem alvast geven ;)
    Hallo ook alle anderen,
    Wat is er toch veel te verven in dat huis! Dat je de onderkant van een trap ook kunt verven, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben. Wat hebben jullie weer zalig gegeten, het water loopt me in mijn mond. Wat een bureaucratie trouwens, rondom zo'n val van een ladder. Dan te bedenken dat er mensen uit Nederland weg gaan omdat ze denken dat bij ons alles zo traag gaat. Eigenlijk is Nederland een wonder van efficiëncy. Vandaag omdat ik m'n sportschoenen niet meegnomen had in de auto 13 km op nette schoentjes gelopen door fields, hills en valleys. De laatste km liep het toch niet mee zo lekker. Maar het landschap was gorgeous. Zo Engels, er had zo maar een moord kunnen gebeuren. Maar daar hebben we gelukkig niets van gemerkt.
    Nog een bearhug voor alle anderen :)


  • 02 Augustus 2010 - 22:05

    Albert Van Der Spek:

    Hallo Ruben,

    Nu je al te boek staat als mogelijk delinquent, is het wellicht morgen handig om even aangifte te doen van de vermissing van je phone, altijd goed voor als je weer thuis bent. Het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon niet op die sms/jes wilt reageren. Aan de andere kant, aangestoken door de reactie van Wilma kan er natuurlijk ook sprake zijn van een mogelijk complot tegen jou en zijn er wellicht verdachte personen binnen de groep of het tehuis aanwezig, die....

    Verder wil ik graag met jullie delen dat ik volgend jaar naar Engeland op vakantie ga, geen idee hoe ik daar op kom ;-)

    Bikkels, succes met de nieuwe dag morgen. Check even uit welke hoek de wind waait. Armenië staat namelijk bekend om zijn trek- en valwinden.

  • 03 Augustus 2010 - 05:25

    Bertine:

    Leuk van je te horen Ruben. Kan alleen jou maar gebeuren om mee te moeten naar het bureau. Had je meteen geen aangifte kunnen doen van je telefoon? Ik hoop voor jullie dat alles nu geregeld is. Lekker werken vandaag en liefs van ons voor allemaal.

  • 03 Augustus 2010 - 11:01

    Elsenhoeve:

    Hey Vanessa!
    Gebak bij de koffie en forel, dat klinkt goed! Wij hadden vandaag een verse groentesoep, gemaakt door Wim. En de zebravinkjes van Monique hebben gejongd. Drie kleine zebravinkjes erbij. Vorige week hebben we de eerste watermeloen gegeten. Er ligt er nu nog een te rijpen. En we hebben al 12 liter zelfgemaakte tomatensaus ingevroren. Tot snel! Groetjes van iedereen hier!

  • 03 Augustus 2010 - 12:23

    Rob,Marian En Tim:

    Zo, hier weer een berichtje uit Frankrijk,na de blikseminslag(wij hebben er niets van gemerkt)van zondag, 2 dagen geen internet gehad,nou dat was een heel gemis om jullie verslag niet te kunnen lezen.Het zijn weer bijzondere belevenissen.Gelukkig nu weer internet.
    We wensen jullie veel plezier toe uit Frankrijk.Rob,Marian en Jasper

  • 03 Augustus 2010 - 12:26

    Renée:

    ooh ruben je hoeft niet jaloers te zijn hoor haha :)
    die knuffel krijg jij ook nog wel van me ! als je weer thuis ben haha :)

    nog onwijs veel plezier daar en doe iedereen maar de groeten van me ! :)

    Xx

  • 03 Augustus 2010 - 14:37

    Je Coach:

    Hoi lieverd,
    natuurlijk krijg ook een knuffel van mij. Alweet ik niet of je daarop zit te wachten. Ik neem die knuffel van Rene wel in ontvangst, ik krijg er toch elke dag minimaal 1.
    Verder geniet ik van de stukjes die jullie elke dag schrijven(als we internet verbinding hebben)Zo zijn degene die thuis zijn er ook een beetje bij.
    Allemaal de groeten,

    Rob

  • 03 Augustus 2010 - 15:32

    Marlien En Paul:

    hallo alle Armeniegangers,
    Vanuit een zonovergoten Kreta kunnen we gelukkig ook jullie avonturen volgen. Het is leuk om jullie belevenissen te lezen na een vermoeiende stranddag.
    Doe voorzichtig,geniet en help de plaatselijke bevolking zo veel mogelijk,behalve in hun hunkering naar jonge dames

  • 03 Augustus 2010 - 16:18

    Oma Jeannet:

    Wat een leuke verslagen lees ik steeds weer,ik zou zo maar weer een meisje van 18 willen zijn om er dan bij te mogen zijn.Maar helaas die tijd is al weer een paar jaar voor bij Ruben zou je graag een knuffel willen? hierbij dan een van mij.xx .Je verteld gewoon niet wat mijn leeftijd is,dan worden de andren nu misschin wel jaloers.groeten voor allen en doe nog maar even goed jullie best.

  • 03 Augustus 2010 - 18:51

    Ebbo:

    Mooi,verslag en een mooie dagindeling, ja zo maak je nog eens wat mee, valt de een van een ladder, moet de ander op het pb komen (kwestie van voornaam.)Als ik het zo lees worden de maaltijden steeds beter en de werktijden steeds korter, maar als je plezier hebt is dat niet erg. Werkze voor de volgende klussen, tot het volgende verslag gr. Ebbo

  • 03 Augustus 2010 - 20:37

    Oma En Opa V:

    Wat een toestanden ,daar
    allemaal bij jullie,en wat genieten jullie
    daarvan.
    Het lijkt inderdaad ,wel
    een film.En ook nog goed
    te eten .Dit word voor jullie ,een onvergetelijke reis.
    Wij hopen dat ,als jullie
    thuis zijn,weer zullen
    wennen.
    groetjes van ons,en
    jasper een knuffel.

  • 04 Augustus 2010 - 18:25

    Lilit:

    Hallo,

    Ik ben zelf ook armeens en woon in apeldoorn. Ik wil heel graag helpen, weten jullie hoe ik me moet inschrijven?

    Groetjes,
    Lilit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Armenië, Vanadzor

Jongeren voor Armenie

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2010

Update!

13 Augustus 2010

Thuis!

12 Augustus 2010

De laatste dag en een open einde

11 Augustus 2010

The day before tomorow

11 Augustus 2010

Heerlijke cocktails en een beetje te laat
Jongeren

Jongeren voor Armenie Wij zijn een groep van 12 jongeren doe in de zomer van 2010 in Armenie vrijwilligers werk gaan doen. We doen dit in kindertehuis Vanandzor. De activiteiten kunnen uiteenlopen van schilderen tot sportdagen voor de kinderen. We hebben er zin in!

Actief sinds 22 Nov. 2009
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 112915

Voorgaande reizen:

22 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Jongeren voor Armenie

Landen bezocht: